Lekcja matematyki poprzez zabawną naukę i praktyczne zastosowanie w TMC School 69 w Bombaju w Indiach. Fot. Praful Gangurde/Hindustan Times via Getty Images
Dziecko ze szkoły podstawowej uczy się matematyki przy użyciu kolorowych kostek, 8 stycznia 2020 r. w Cardiff, Wielka Brytania. Fot. Matthew Horwood / Getty Images
Karty dla maluchów do rozwijania umiejętności matematycznych. Każda ma swój kolor i przyporządkowane jej inne zwierzątko, tym większe, im wyższa wartość tej liczby. Fot. Magdalena Kawalec-Segond
Prowadzimy badania dotyczące roli treningu poznawczego i poznawczo-ruchowego z wykorzystaniem gry matematycznej „Kalkulilo”, skonstruowanej w naszym naukowym zespole – mówi dr Gut. Na zdjęciu trening z grą w wersji z zaangażowaniem ruchu całego ciała (wykorzystywany jest tu czujnik ruchu Kinekt). Fot. Małgorzata Gut
W ubiegłych latach badaliśmy wpływ gry „Kalkulilo” na umiejętności matematyczne dzieci prawidłowo rozwijających się. I okazało się, że w wyniku treningu mają lepiej wykształconą mentalną oś liczbową (np. dokładniej i szybciej szacują miejsce liczby na pustej osi liczbowej), co jest podstawą do rozwoju dalszych umiejętności arytmetycznych – podkreśla dr Gut. Na zdjęciu „Kalkulilo” na laptopie, czyli trening z tradycyjną formą sterowania grą. Fot. Andrzej Romański, centrum promocji i informacji UMK
Dwujęzyczna szkoła Montessori w Haute-Savoie we Francji dla dzieci w wieku od 2 do 6 lat. Wszystkie są w tej samej klasie, starsze opiekują się młodszymi, co zwiększa u nich pewność siebie, a u młodszych motywację do pracy. Stosowana w szkole psychologia pedagogiczna ma na celu rozwijanie samodzielności, chęci i ciekawości. W tym ćwiczeniu dziecko musi skojarzyć liczbę z klockowymi kijkami. Fot. BSIP / Universal Images Group via Getty Images
Szkoła Montessori w Haute-Savoie we Francji. W tym ćwiczeniu dziecko musi umieścić taką liczbę małych patyków, która odpowiada cyfrze pokazanej w danym miejscu. Fot. BSIP / Universal Images Group via Getty Images
Lekcja matematyki poprzez zabawną naukę i praktyczne zastosowanie w TMC School 69 w Bombaju w Indiach. Fot. Praful Gangurde/Hindustan Times via Getty Images
Kształcenie się bardzo się upowszechniło, a jednocześnie wiele rzeczy potrzebnych pokolenie lub dwa wcześniej, typu suwak logarytmiczny czy liczydło, są już dziś zbędne. Nawet kalendarza się już dziś nie musi rozumieć, z czego się biorą te tygodnie, miesiące i lata. Fot. BSIP/Universal Images Group via Getty Images
Lekcja pokazowa pierwszoklasistów ze Szkoły Podstawowej Nr 27 im. Dzieci Zjednoczonej Europy w Gdańsku, wykorzystujących tablety w nauce matematyki i języka angielskiego. Fot. Łukasz Dejnarowicz / Forum
Dziecko używa iPada do wykonywania zadań z matematyki w domu, gdy szkoły są zamknięte z powodu pandemii korona wirusa, 22 marca 2020 r. w Cuckfield w Anglii. Fot. Max Mumby / Indigo / Getty Images
„Kalkulilo” plus inne gry i zabawy matematyczne dla dzieci