Troki na Pojezierzu Wileńskim. Łodzie żaglowe i widok na schronisko Ligi Morskiej i Kolonialnej nad jeziorem. Lata 1930 - 1939. Fot. NAC/IKC, sygn. 1-P-308
Harcerze w ośrodku Ligi Morskiej i Kolonialnej przy swoich kajakach., 17 maja 1935 r. Fot. NAC/IKC, sygn. 1-P-317
1932 r. Kołomyja, woj. stanisławowskie (obecnie zachodnia Ukraina). Otwarcie przystani wioślarskiej Ligi Morskiej i Kolonialnej. Widoczne pierwsze kajaki spuszczone na wodę. Fot. NAC/IKC, sygn. 1-P-341
Tytuł tematu: Szkuner Ligi Morskiej i Kolonialnej „Elemka” podczas rejsu. 1930 – 1939. Fot. NAC/IKC, sygn. 1-P-304-1
Żaglówki Ligi Morskiej i Kolonialnej z Lublina na jeziorze Siemień (Nizina Południowopodlaska) podczas egzaminu. 1937 r. Fot. NAC/IKC, dygn. 1-P-319
Prezes okręgu stołecznego Ligi Morskiej i Kolonialnej Antoni Kamieński (1. z prawej) i minister przemysłu i handlu Antoni Roman (2. z prawej) obserwują przepływające podczas uroczystości statki. W głębi widoczny most Średnicowy na Wiśle. Warszawa, 1930 - 1939. Fot. NAC/IKC, sygn. 1-P-303
Toruń, 29 maja 1935 r. Wycieczka członków Liigi Morskiej i Kolonialnej z Włocławka rowerami wodnymi do Gdyni. Postój na przystani klubu kajakowego. Fot. NAC/IKC, sygn. 1-P-365
Toruń, 1939 r. Wystawa z okazji VIII ogólnopolskiego zjazdu delegatów Ligi Morskiej i Kolonialnej. Fot. NAC/IKC/Kazimierz Osmański, sygn. 1-P-325-4
Manifestacja członków Ligi Morskiej i Kolonialnej na rzecz uzyskania przez Polskę kolonii. Poznań, 9 lipca 1938 r. Fot. NAC/IKC, sygn. 1-P-354-1