„Torpeda podhalańska” na dworcu kolejowym w Zakopanem. Na zdjęciu wagon czteroosiowy „luxtorpeda” Nr 90080. W tle widoczny Giewont. 1936. Fot. NAC/IKC, sygn. 1-G-2970
Komunikacja międzymiastowa – autobus szynowy Michelin, kursujący na linii Kraków-Zakopane. Czerwiec 1932. Fot. NAC/IKC, sygn. 1-G-3939-1
Wyciąg saniowy z Kotła Gąsienicowego na Kasprowy Wierch. Turyści w wyciągu saniowym. 1938. Fot. NAC/IKC, sygn. 1-S-3675-3
Budowa kolejki linowej na Kasprowy Wierch. Transport części składowych roboczej kolejki linowej - koło zębate wyciągarki. W głębi widok na Giewont od strony południowej. 1935. Fot. NAC/IKC, sygn. 1-G-3820-6
Budowa kolejki linowej na Kasprowy Wierch. Robotnicy przy jednej z części składowych kolejki linowej. 1935. Fot. NAC/IKC, sygn. 1-G-3820-8
Budowa kolejki linowej na Kasprowy Wierch. Górale transportują na taczkach budulec potrzebny do budowy kolejki linowej. 1935. Fot. NAC/IKC, sygn. 1-G-3820-9
Budowa kolejki linowej na Kasprowy Wierch. Robotnik wiezie na taczce kamienie potrzebne do budowy kolejki linowej. 1935. Fot. NAC/IKC, sygn. 1-G-3820-10
Budowa kolejki linowej na Kasprowy Wierch. Transport drewna. 1935. Fot. NAC/IKC, sygn. 1-G-3820-15
Budowa kolejki linowej na Kasprowy Wierch. Widok ogólny budującej się prowizorycznej stacji. Na pierwszym planie wagonik do transportu materiałów budowlanych tzw. trumienka. 1935. Fot. NAC/IKC, sygn. 1-G-3820-24
Budowa kolejki linowej na Kasprowy Wierch. Namioty robotników pod szczytem Kasprowego Wierchu. W głębi widok na wysokie Tatry, w środku Krywań. 1935. Fot. NAC/IKC, sygn. 1-G-3820-28
Budowa kolejki linowej na Kasprowy Wierch. Górale przy budowie kolejki linowej. 1935. Fot. NAC/IKC, sygn. 1-G-3820-29
Budowa kolejki linowej na Kasprowy Wierch. Górale przy budowie drewnianego budynku stacyjnego. 1935. Fot. NAC/IKC, sygn. 1-G-3820-30
Budowa budynku stacji na Kasprowym Wierchu. Robotnicy podczas pracy. 1935. Fot. NAC/IKC, sygn. 1-G-3820-43
Budowa kolejki linowej na Kasprowy Wierch. Barak mieszkalny budowniczych kolejki. 1935. Fot. NAC/IKC, sygn. 1-G-3820-31
Budowa budynku stacji pośredniej na Myślenickich Turniach. Robotnicy przy pracy. 1935. Fot. NAC/IKC, sygn. 1-G-3820-40
Otwarcie kolejki linowej na Kasprowy Wierch. Powitanie przybyłych gości. Na rękach górali niesiony jest wiceminister komunikacji Aleksander Bobkowski. 22 listopada 1936. Fot. NAC/IKC, sygn. 1-G-3826-2
Wyciąg saniowy z Kotła Gąsienicowego na Kasprowy Wierch. 1938. Fot. NAC/IKC, sygn. 1-S-3675-1