Dzieci żydowskie w Warszawie - około 1906 r. Fot. Ullstein bild / ullstein bild via Getty Images
Rabin Moskwy. Fot. Jerry Cooke/Corbis via Getty Images
Żydowskie sklepy w Warszawie, 1938 rok. Fot. John Phillips/The LIFE Picture Collection/Getty Images
Mężczyźni w żydowskich szatach modlitewnych (Tallit), czytający Talmud, prawdopodobnie w Warszawie na początku XX wieku. Fot. Ullstein bild / ullstein bild via Getty Images
Koszerny rzeźnik w Warszawie, 1938 r. Fot. John Phillips/The LIFE Picture Collection/Getty Images
Dzielnica żydowska w warszawie. Fot. llstein bild/ullstein bild via Getty Images
Żydowska rodzina świętująca Bar micwę chłopca, prawdopodobnie w Warszawie około 1906 r. Fot. Ullstein bild / ullstein bild via Getty Images
Żydowska rodzina w szabas, prawdopodobnie w Warszawie około 1906 r. Fot. Ullstein bild / ullstein bild via Getty Images
Kobieta błogosławi światło świec podczas żydowskiego święta, prawdopodobnie w Warszawie na początku XX wieku. Fot. Ullstein bild / ullstein bild via Getty Images
Synowie ortodoksyjnych Żydów studiują Talmud, Warszawa w 1938 r. Fot. Keystone Features/Getty Images
Nabożeństwo w synagodze. Fot. Jerry Cooke/The LIFE Picture Collection/Getty Images
Cmentarz żydowski w Krakowie. Fot. Prisma/UIG via Getty Images
Imperium niemieckie, na granicy z Rosją – tereny dawnej Rzeczypsopolitej Polskiej pod zaborami, okolice Poznania, 1914 rok. Rosyjscy strażnicy graniczni, rolnicy i stary Żyd pozują do kamery. Fot. Conrad Huenich / ullstein bild via Getty Images
Punkt kontrolny armii niemieckiej na terenach okupowanego Królestwa Polskiego. Żołnierz sprawdzający dokumenty Żyda. Fot. Ullstein bild / ullstein bild via Getty Images
Żydowscy gazeciarze dostarczają niemiecką „Gazetę Wileńską” podczas okupacji niemieckiej w I wojnie światowej w Wilnie. 1915 r. Fot.Imagno / Getty Images
Biedni Żydzi w Wilnie po I wojnie światowej, handlujący używaną odzieżą i szmatami. Fot. Michael Nicholson / Corbis via Getty Images
Do II wojny światowej w Wilnie istniała duża społeczność żydowska i ponad 100 synagog. Miasto nazwano nawet Jerozolimą Litewską. Teraz pozostała tylko jedna świątynia – Synagoga Chóralna z 1903 r. Fot. Linda D. Epstein / MCT za pośrednictwem Getty Images
Stary opuszczony cmentarz żydowski w Kownie. Litwa, 4 września 2012 r. Fot. Thierry Tronnel / Corbis za pośrednictwem Getty Images
Synagoga w Kownie. Fot. Hein/ullstein bild via Getty Images
Niemiecki żołnierz z grupą rosyjskich Żydów na froncie wschodnim w czasie I wojny światowej, 18 września 1915 r. Fot. FPG / Hulton Archiwum / Getty Images
Zusman Kisselhof, kolekcjoner pieśni jidysz, podczas nagrywania folkloru żydowskiego na wyprawie etnograficznej na Wołyń i Podole w Krzemieńcu, terenach Polski pod zaborem rosyjskim. 1912 r. Fot. Imagno / Getty Images
Rosja, Żydzi uciekają przed armią carską. Zdjęcie z 1914 r. Fot. Imagno / Getty Images
Żydowskie rodziny, w większości pochodzące z Lublina, stały się bezdomne po tym, jak uciekający Rosjanie spalili ich domy. Wędrują za austriackią linią frontu z niewielkim dobytkiem. Fot. George Rinhart / Corbis via Getty Images
Chasydzi. Rosyjska pocztówka z początku XX wieku. Fot. Culture Club / Getty Images
Żydowskie nabożeństwo dla rosyjskich jeńców podczas I wojny światowej. Niemcy, około 1914-1919. Fot. Press Illustrating Service/FPG/Archive Photos/Getty Images
Żyd noszący wodę, 1922 r. Fot. Buyenlarge / Getty Images
Urodzony w Perejasławiu na Ukrainie żydowski pisarz Sholem Aleichem (1859 - 1916), pracujący w swoim studium, około 1900 roku. Aleichem (ur. Solomon Rabinovich) pisał pierwotnie w języku rosyjskim i hebrajskim, ale stał się głównym klasykiem literatury pięknej w języku jidysz. Fot. FPG / Archive Photos / Getty Images
Rosyjscy Żydzi, lata 20. XX wieku. Kapelusznicy i czapnicy ze swoimi maszynami już po rewolucji, w okresie komunizmu. Na ścianie po lewej stronie widać obraz Lenina. Fot. Jewish Chronicle / Heritage Images / Getty Images
Zwoje Tory zbezczeszczone podczas pogromów w Rosji, 1881 r. Mężczyźni żydowscy badają szkody wyrządzone świętym tekstom religijnym. Fot. Jewish Chronicle / Heritage Images / Getty Images
Żydzi z Piotrogrodu protestują na cmentarzu przeciwko wykorzystywaniu nagrobków do celów budowlanych. Fot. Getty Images
Synagoga na Krymie. Fot. Prisma/UIG via Getty Images
Menora, czyli kandelabr z siedmioma gałęziami, symbolizujący siedem dni stworzenia. Jest to jeden z głównych symboli wiary żydowskiej i wita gości na dworcu w Żydowskim Obwodzie Autonomicznym w Rosji. Fot. Eric-Paul-Pierre PASQUIER / Gamma-Rapho via Getty Images