1
/ 30
rozwiń
Sibylle Bergemann, Berliner Mauer, Bernauer Strasse, Berlin, 1990. Żelatynowy srebrny nadruk na papierze baryta. Fot. Gropius-Bau/Estate Sibylle Bergemann; Ostkreuz, dzięki uprzejmości: Loock Galerie, Berlin Fot.
Javier Téllez, Shadow Play (Gra cieni), 2014. Instalacja . Projekcja filmu 35 mm, 10: 56 min. Fot. Gropius-Bau, dzięki uprzejmości artysty i Galerii Peter Kilchmann
Michael Kvium, Beach of Plenty (Plaża obfitości), 2017. Olej na płótnie. Fot. Anders Sune Berg, dzięki uprzejmości artysty & Nils Stærk Gallery/ Gropius-Bau
Jose Dávila, Bez tytułu (Allure), 2014. Fot. Z wystawy „Stan spoczynku” – marmurowa płyta, paski zapadkowe, śruby oczkowe. Copyright: Jose Dávila i VG Bild-Kunst, Bonn 2019. Fot. Gropius-Bau/Enrique Macías, dzięki uprzejmości artysty i König Galerie
Jose Dávila, Bez tytułu (Allure), 2014. Granitowa płyta, paski zapadkowe, śruby oczkowe.Widok instalacji Walking Through Walls, Gropius Bau, Berlin, 2019. Copyright: Jose Dávila i VG Bild-Kunst, Bonn 2019. Fot. Luca Girardini, dzięki uprzejmości: artysta i König Galerie/ Gropius-Bau
Jose Dávila, Bez tytułu (Allure), 2014. Granitowa płyta, paski zapadkowe, śruby oczkowe.Widok instalacji Walking Through Walls, Gropius Bau, Berlin, 2019. Copyright: Jose Dávila i VG Bild-Kunst, Bonn 2019. Fot. Luca Girardini, dzięki uprzejmości: artysta i König Galerie/ Gropius-Bau
Gustav Metzger, In Memoriam, 2006. Tektura. Fot. Wojciech Olech, dzięki uprzejmości Centrum Sztuki Współczesnej w Toruniu/ Gropius-Bau
Dara Friedman, Whip Whipping the Wall, 1998–2002. Cyfrowe wideo, kolorowe, przeniesione z filmu Super 8, z dźwiękiem, 15 min. Fot. Gropius-Bau /Dara Friedman, dzięki uprzejmości artysty & Galleria Massimo Minini & Gavin Brown’s enterprise, New York/ Rom
Samson Young, A dark theme keeps me here, I’ll make a broken music (Mroczny motyw trzyma mnie tutaj, zrobię zepsutą muzykę) 2016/2017. Widok instalacji w Kunsthalle Düsseldorf, 2016/2017 Fot. Simon Vogel, dzięki uprzejmości: artystu; Galerie Gisela Capitain, Cologne & Edouard Malingue Gallery, Hongkong, Szanghaj/ Gropius-Bau
Siska, LATENT BORDER(S), 2019. Dwukanałowy analogowy film 16 mm, 9-calowa pętla, 8-kanałowy dźwięk. Widok instalacji Walking Through Walls, Gropius Bau, Berlin, 2019. Fot. Luca Girardini, dzięki uprzejmości artysty/ Gropius-Bau
Anri Sala, 1395 Days without Red (1395 dni bez czerwonego), 2011. Jednokanałowy obraz HD i dźwięk przestrzenny 5.0, 43:46 min. We współpracy z Lirią Bégéja, z projektu Šejli Kamerić i Anri Sala we współpracy z Ari Benjaminem Meyersem. Fot. Anri Sala, Šejla Kamerić, Artangel, SCCA / 2011, dzięki uprzejmości nMarian Goodman Gallery, Hauser & Wirth, VG Bild-Kunst, Bonn 2019/ Gropius-Bau
Mona Hatoum, A Pile of Bricks III (sterta cegieł III), 2019. Cegły, drewno, metal i plastik. Widok instalacji Walking Through Walls, Gropius Bau, Berlin, 2019. Copyright: Mona Hatoum. Fot. Luca Girardini, dzięki uprzejmości: artysty i White Cube/ Gropius-Bau
Mona Hatoum, Waiting is Forbidden (Czekanie jest zabronione), 2006–2008. Emalia na stali. Copyright: Mona Hatoum. Fot. Galerie Max Hetzler / Gropius-Bau
Mona Hatoum, Orbital I, 2018. Zbrojenie i beton. Widok instalacji Walking Through Walls, Gropius Bau, Berlin, 2019. Copyright: Mona Hatoum. Fot. Luca Girardini, dzięki uprzejmości: artysty i White Cube/ Gropius-Bau
Zahrah Al Ghamdi, Streams Move Oceans (Strumienie poruszają oceany), 2019, Poliester, tynk, woda. Widok instalacji Walking Through Walls, Gropius Bau, Berlin, 2019. Fot. Luca Girardini, dzięki uprzejmości artysty i galerii Athr, Dżudda/ Gropius-Bau
José Bechara, Ok, Ok Let’s Talk (Ok, Ok. Porozmawiajmy), 2006–2019. Widok instalacji Walking Through Walls, Gropius Bau, Berlin, 2019. Fot. Luca Girardini, dzięki uprzejmości: artystka i Galeria Marilia Razuk/ Gropius-Bau
José Bechara, Ok, Ok Let’s Talk (Ok, Ok. Porozmawiajmy), 2006–2019. Widok instalacji Walking Through Walls, Gropius Bau, Berlin, 2019. Fot. Luca Girardini, dzięki uprzejmości: artystka i Galeria Marilia Razuk/ Gropius-Bau
Dora García, Two Planets Have Been Collid-ing for Thousands of Years (Dwie planety zderzają się przez tysiące lat), 2017. Performance, rysowanie kredą na podłodze.Widok instalacji Walking Through Walls, Gropius Bau, Berlin, 2019. Wykonawcy: Maria Elena Fantoni i Esperanza Gomez Carrera. Copyright: Dora García. Fot. Luca Girardini/ Gropius-Bau
Reem Al Nasser, Outside Inside (Na zewnątrz wewnątrz), 2019. Widok instalacji Walking Through Walls, Gropius Bau, Berlin, 2019. F9ot. Luca Girardini, dzięki uprzejmości: artysta i Galeria Athr, Dżudda/ Gropius-Bau
Tagreed Darghouth, Vision Machines; Shall You See Me Better Now? (Maszyny wizyjne; Czy teraz zobaczysz mnie lepiej?), 2019.Widok instalacji Walking Through Walls, Gropius Bau, Berlin, 2019. Fot. Luca Girardini, dzięki uprzejmości: artysta i Galeria Saleh Barakat// Gropius-Bau
Tagreed Darghouth, Vision Machines; Shall You See Me Better Now? (Maszyny wizyjne; Czy teraz zobaczysz mnie lepiej?), 2019. Akryl i węgiel drzewny na płótnie. Fot. Gropius-Bau/dzięki uprzejmości: artysta i Saleh Barakat Gallery
Tagreed Darghouth, Vision Machines; Shall You See Me Better Now? (Maszyny wizyjne; Czy teraz zobaczysz mnie lepiej?), 2019. Akryl i węgiel drzewny na płótnie. Fot. Gropius-Bau/dzięki uprzejmości: artysta i Saleh Barakat Gallery
Fred Sandback, Bez tytułu (Sculptural Study, Six-part Construction) (Studium rzeźbiarskie, konstrukcja sześcioczęściowa), 1980/2019. Czarna przędza akrylowa.Widok instalacji Walking Through Walls, Gropius Bau, Berlin, 2019. Archiwum Freda Sandbacka 2019. Fot. Mathias Völzke, dzięki uprzejmości: David Zwirner/ Gropius-Bau
Fred Sandback, Bez tytułu (Sculptural Study, Six-part Construction) (Studium rzeźbiarskie, konstrukcja sześcioczęściowa), 1980/2019. Czarna przędza akrylowa.Widok instalacji Walking Through Walls, Gropius Bau, Berlin, 2019. Archiwum Freda Sandbacka 2019. Fot. Mathias Völzke, dzięki uprzejmości: David Zwirner/ Gropius-Bau
Nadia Kaabi-Linke, All Along the Watchtower (Wzdłuż Strażnicy), 2012 / 2014.Farba w aerozolu.Widok instalacji Walking Through Walls, Gropius Bau, Berlin, 2019. Fot. Timo Kaabi-Linke, dzięki uprzejmości: artysty/ Gropius-Bau
Regina Silveira, Intro 2 (Irruption Series) (Seria zakłóceń), 2019. Obraz cyfrowy, wycięty winyl. Widok instalacji Walking Through Walls, Gropius Bau, Berlin, 2019. Fot. Mathias Völzke, dzięki uprzejmości: artysta/ Gropius-Bau
Smadar Dreyfus, Mother’s Day (Dzień Matki), 2006–2008. Trzykanałowe wideo HD, 6-kanałowe środowisko dźwiękowe, specjalnie zaprojektowana architektura, 15 min w pętli. Fot. dzięki uprzejmości: artysta/ Gropius-Bau
Smadar Dreyfus, Mother’s Day (Dzień Matki), 2006–2008. Trzykanałowe wideo HD, 6-kanałowe środowisko dźwiękowe, specjalnie zaprojektowana architektura, 15 min w pętli. Widok instalacji Extra City Kunsthal, Antwerpia, 2008. Fot. dzięki uprzejmości: artysta/ Gropius-Bau
Melvin Edwards, Bez tytułu, ok. 1974–1975. Akwarela i tusz na papierze. Fot. Melvin Edwards i VG Bild-Kunst, Bonn 2019, dzięki uprzejmości Alexander Gray Associates, Nowy Jork; Stephen Friedman, Londyn; Galerie Buchholz, Berlin/ Gropius-Bau
Melvin Edwards, Bez tytułu, ok. 1974–1975. Akwarela i tusz na papierze. Fot. Melvin Edwards i VG Bild-Kunst, Bonn 2019, dzięki uprzejmości Alexander Gray Associates, Nowy Jork; Stephen Friedman, Londyn; Galerie Buchholz, Berlin/ Gropius-Bau