Wózki służące do wywożenia urobku oraz transportu materiałów budowlanych pod ziemią. Fot. NAC/Archiwum Fotograficzne Zbyszka Siemaszki, sygn. 51-220-21
Robotnicy podczas budowy podziemnego tunelu. Fot. NAC/Archiwum Fotograficzne Zbyszka Siemaszki, sygnatura: 51-220-9
Tablica kontrolno-informacyjna komory śluzowej na terenie budowy metra warszawskiego, 1956 r. Fot. NAC/Archiwum Fotograficzne Zbyszka Siemaszki, sygnatura: 51-220-23
Robotnicy wychodzący prawdopodobnie z wnętrza kesonu – skrzyni stalowej lub żelbetowej o szczelnych ścianach i otwartym dnie, służącej do prowadzenia w niej prac hydrotechnicznych w gruntach nawodnionych lub pod poziomem wody. Fot. NAC/Archiwum Fotograficzne Zbyszka Siemaszki, sygnatura: 51-220-20
Robotnik stojący prawdopodobnie przy wejściu do kesonu. Fot. NAC/Archiwum Fotograficzne Zbyszka Siemaszki, sygnatura: 51-220-19
Śluzowy przy radiotelefonie na terenie budowy. Fot. NAC/Archiwum Fotograficzne Zbyszka Siemaszki, sygnatura: 51-220-22
Robotnicy podczas budowy podziemnego tunelu. Fot. NAC/Archiwum Fotograficzne Zbyszka Siemaszki, sygnatura: 51-220-18
Robotnicy podczas budowy podziemnego tunelu. Fot. NAC/Archiwum Fotograficzne Zbyszka Siemaszki, sygnatura: 51-220-16
Robotnicy podczas budowy podziemnego tunelu. Fot. NAC/Archiwum Fotograficzne Zbyszka Siemaszki, sygnatura: 51-220-13
Robotnicy podczas budowy podziemnego tunelu. Fot. NAC/Archiwum Fotograficzne Zbyszka Siemaszki, sygnatura: 51-220-11
Robotnik podczas budowy podziemnego tunelu. Fot. NAC/Archiwum Fotograficzne Zbyszka Siemaszki, sygnatura: 51-220-10
Robotnicy podczas budowy podziemnego tunelu. Fot. NAC/Archiwum Fotograficzne Zbyszka Siemaszki, sygnatura: 51-220-8
Korytarz prowadzący do komory rozjazdowej. Widoczni górnicy pracujący przy podziemnych odwiertach. Fot. NAC/Archiwum Fotograficzne Zbyszka Siemaszki, sygnatura: 51-220-7
Korytarz prowadzący do komory rozjazdowej. Widoczni górnicy, którzy przy pomocy ręcznych młotów pneumatycznych odspajają ił. Fot. NAC/Archiwum Fotograficzne Zbyszka Siemaszki, sygnatura: 51-220-5
Korytarz prowadzący do komory rozjazdowej. Widoczni górnicy, którzy przy pomocy ręcznych młotów pneumatycznych odspajają ił. Fot. NAC/Archiwum Fotograficzne Zbyszka Siemaszki, sygnatura: 51-220-3
Korytarz prowadzący do komory rozjazdowej. Widoczny górnik pracujacy przy podziemnych odwiertach. Fot. NAC/Archiwum Fotograficzne Zbyszka Siemaszki, sygnatura: 51-220-2
Budowa warszawskiego metra, 1956 r. Wózki służące do wywożenia urobku oraz transportu materiałów budowlanych pod ziemią. Fot. NAC/Archiwum Fotograficzne Zbyszka Siemaszki, sygn. 51-220-21
Budowa warszawskiego metra, 1956 r. Osiągnięcie głębokości 30-50 metrów było problemem. Drążono tunele ręcznie, metr dziennie.
Żeby powstało metro, w stolicy trzeba było zbudować kopalnię.