Polski parowóz konstrukcji inż. Kazimierza Zembrzuskiego produkowany był w latach 1932-1940. Na zdjęciu Pt31-64 w skansenie w Chabówce (2008 rok). Fot. Tomasz Górny (Nemo5576) - Praca własna, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4132045
Zapas wody parowozie wynosił 32 m sześcienne, a węgla 10 ton. Na zdjęciu wnętrze kotła Pt31-49 w Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa na Śląsku (2012). Fot. Alf van Beem - Praca własna, CC0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=19989279
Palenisko kotła Pt31-49 w Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa na Śląsku (2012). Fot. AlfvanBeem - Praca własna, CC0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=19989292
Pierwsze 3 parowozy pasażerskie Pt31 wyjechały z fabryki w 1932 roku. Do II wojny światowej wyprodukowano 98 parowozów, w czasie okupacji niemieckiej kolejne 12 sztuk. Na zdjęciu koła i wiązary parowozu Pt 31 na wystawie przemysłu metalowego i elektrotechnicznego w Warszawie, wrzesień 1936 roku. Fot. NAC/IKC, sygn. 1-G-1076-6
Pt31 prowadziły ocięższe pociągi pośpieszne o masie do 650 ton. Na zdjęciu goście wystawy przemysłu metalowego i elektrotechnicznego w Warszawie oglądają parowozu Pt 31 nr 29. Fot. NAC/IKC, sygn. 1-G-1076-10
Ostatni egzemplarz Pt31-49 został wycofany z PKP 13 lutego 1980 roku. Na zdjęciu Wystawa Światowa w Nowym Jorku, ekspozycja Ministerstwa Komunikacji w polskim pawilonie, dział turystyki. Fragment stoiska PKP, na którym widoczne są modele parowozów - z lewej Pm 36 z otuliną aerodynamiczną, z prawej Pt 31. Maj 1935. Fot. NAC/IKC, sygn. 1-M-654-55
Rozwinięciem parowozu była powojenna konstrukcja Pt47. Na zdjęciu nowoczesna polska lokomotywa pośpieszna Pt 31 na Wystawie Przemysłu Metalowego w Warszawie we wrześniu 1936. Fot. NAC/IKC, sygn. 1-G-3078
Wycieczka przedstawicieli regionów górskich w Krakowie. Młodzi górale z okolic Doliny w strojach regionalnych stoją przed pociągiem - w tle parowóz Pt 31. Rok 1936. Fot. NAC/IKC, sygn. 1-F-460-33
Obecnie Pt31-64 znajduje się w skansenie kolejowym w Chabówce (na zdjęciu, w 2015 r.), Pt31-49 został uratowany dzięki staraniom Klubu Sympatyków Kolei we Wrocławiu i przetransportowany przy współpracy z Dolnośląską DOKP w 1994 roku z ZPOW "Hortex" w Przysusze do Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa w Jaworzynie Śląskiej. Fot. Lichen99 - Praca własna, CC BY-SA 3.0 pl, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=42990062
Pt31 – genialna konstrukcja inż. Kazimierza Zembrzuskiego w latach 30. osiągała prędkość 110 km/h