Rok 1947. Początek budowy Trasy W-Z. W tle kościół pw. św. Anny. Fot. PAP
Najpierw trzeba było przygotować miejsce, zebrać i wywieźć gruzy na trasie przebiegu Trasy. Fot. PAP
Rozbiórka ruin wiaduktu Kierbedzia. Fot. PAP
Baraki budowniczych trasy na placu Zamkowym. Na dalszym planie zniszczone podczas drugiej wojny światowej Stare Miasto. Fot. PAP
Budowa tunelu. Fot. Socjalistyczna Agencja Prasowa/NAC
Prace zbrojarskie przy pokryciu tunelu. W tle odbudowywana kamienica Joachima Pastoriusa przy ul. Krakowskie Przedmieście 87. Fot. Socjalistyczna Agencja Prasowa/NAC
Prace ziemne przy budowie tunelu; w tle kościół pw. św. Anny. Fot. PAP
Materiały budowlane i narzędzia budowniczych. W tle widoczne ruiny Zamku Królewskiego. Fot. PAP
Kadka łącząca Krakowskie Przedmieście z pl. Zamkowym. Fot. Socjalistyczna Agencja Prasowa/NAC
Zwiedzanie placu budowy tunelu przy placu Zamkowym. Na pierwszym planie kładka łącząca Krakowskie Przedmieście z pl. Zamkowym. W głębi, obudowana rusztowaniami, kamienica Leszczyńskich. Fot. PAP
Ostatni etap budowy trasy W-Z. Fot. PAP/CAF/Stanisław Dąbrowiecki
Koniec budowy, wielkie otwarcie 22 lipca 1949 roku. Pojazdy i piesi przemierzają tunel. Widok w kierunku zachodnim. W głębi klasztor oo. Kapucynów (z prawej) i gmach Wydziału Hipotecznego Sądu Okręgowego (Hipoteka) przy ulicy Kapucyńskiej . Fot. PAP
Otwarcie trasy. Tunel drogowo-tramwajowy trasy pod placem Zamkowym, widok od strony ówczesnego placu Dzierżyńskiego (dziś Bankowy). Fot. PAP
Trasa W-Z, wjazd do tunelu w kierunku Pragi, w głębi z lewej ruiny pałacu Branickich przy ul. Miodowej, Fot. PAP/Stanisław Dąbrowiecki