Próba generalna w Teatrze Banda w Warszawie, lata 1932 - 1933. Narada muzyczna. Na pierwszym planie od lewej: pianista Karol Gimpel, muzyk Mieczysław Hoherman, kierownik muzyczny Marian Hemar, kompozytor Władysław Dan-Daniłowski. Z prawej poeta Julian Tuwim. Fot. NAC/IKC, sygn. 1-K-11285-1
Wodewil satyryczny "Kariera Alfa Omegi" Mariana Hemara i Juliana Tuwima w Teatrze "Cyrulik Warszawski", październik 1936. Jego autorzy na próbie generalnej, od lewej: Julian Tuwim, reżyser i dyrektor wielu teatrów kabaretowych międzywojennej Warszawy Fryderyk Jarossy oraz Marian Hemar. Fot. NAC/Brzozowski Stanisław, IKC – sygn.1-K-11296-1
Marian Hemar (z lewej) i polski tenor o światowej sławie Jan Kiepura, 1933 rok. Fot. NAC/IKS, sygn. 1-K-1511
Szopka polityczna autorstwa Mariana Hemara, Jana Lechonia, Antoniego Słomińskiego i Juliana Tuwima wystawiona w Warszawie w 1930 roku. Kukiełki teatralne przedstawiają m.in. pułkownika Bolesława Wieniawę-Długoszowskiego i generała Tadeusza Psikora. Fot. NAC/IKC, sygn. 1-K-11578-1
Goście przybyli na premierę szopki politycznej w 1931 r. Widoczni od lewej: Jadwiga Beck, marszałek sejmu Kazimierz Świtalski, wiceminister spraw zagranicznych Józef Beck i pułkownik Bolesław Wieniawa-Długoszowski. Fot. NAC/IKC, sygn. 1-K-11579-12
Marian Hemar w 1929 roku. Fot. NAC/IKC, sygn. 1-K-1508-2
Wyjazd zespołu Teatru Nowa Komedia z Dworca Głównego w Warszawie na tournee artystyczne po Polsce, 1 maja 1934. Widoczni m.in. Stanisław Sielański (siedzi), w pierwszym rzędzie stoją: Jerzy Chodecki (2. z lewej), Stefan Jaracz (3. z lewej), Maria Modzelewska (4. z lewej), Maria Dąbrowska (3. z prawej), Anna Jaraczówna (2. z prawej), Marian Hemar (1. z prawej) oraz Tadeusz Żelski (2. rząd, 1. z prawej). Fot. NAC/IKC, sygn. 1-K-11085-1
Marian Hemar żegna aktorów Stefana Jaracza i Marię Modzelewską (widoczni w oknie), która była jego żoną. Rozstali się w sierpniu 1939 i wyjechała do USA. Z uwagi na osobistą urazę, rozdzielenie, niejasne sugestie żony w listach, że przeprowadziła w USA rozwód, Hemar nie interesował się formalnym stanem związku. W Londynie w 1946 ożenił się z Dunką, tancerką i aktorką Caroll Ann Eric (Caja Hemar), popełniając bigamię. Modzelewska unieważniła małżeństwo w Nowym Jorku w 1956. Fot. NAC/IKC, sygn. 1-K-11085-2
Próba przedstawienia "Płaszcz" w Teatrze Nowa Komedia w Warszawie, marzec 1934. Widoczni od lewej: Stefan Jaracz, Marian Hemar, Stanisława Perzanowska. Fot. NAC/IKC, sygn. 1-K-11083
Występy aktorów w Klubie Orła Białego w Londynie, lata 1944 – 1945. Od prawej: Kazimierz Wajda, Mira Grelichowska, Marian Hemar, osoba nierozpoznana, Jerzy Gliński. Fot. NAC/ Archiwum Fotograficzne Czesława Datki, sygn. 18-367-16
Występy aktorów w Klubie Orła Białego w Londynie (1944 – 1945) - przed mikrofonem Marian Hemar. Fot. NAC/ Archiwum Fotograficzne Czesława Datki, sygn. 18-367-10
Występy w Klubie Orła Białego w Londynie (1944 – 1945) - z lewej na fortepianie gra Marian Hemar. Fot. NAC/ Archiwum Fotograficzne Czesława Datki, sygn. 18-367-14
Występy w Klubie Orła Białego w Londynie (1944 – 1945) - z lewej na fortepianie gra Marian Hemar. Fot. NAC/ Archiwum Fotograficzne Czesława Datki, sygn. 18-367-14
Hemar w Londynie. Fot. NAC/ Archiwum Fotograficzne Czesława Datki, sygn. 18-367-11
Włada Majewska i Marian Hemar w studio Radia Wolna Europa w Londynie. Fot. NAC/Rozgłośnia Polska RWE, sygnatura: 36-185-1
Marian Hemar. „Drań z Galicji – trzy gwiazdki kabaretu polskiego”, niepodległościowiec, antykomunista. Emigrant