1
/ 7
rozwiń
Ukrzyżowanie (Crucifixion), 1954–1959, gwasz, pastel, papier kremowy. W zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie. Fot. Igor Oleś / Muzeum Narodowe w Warszawie © ADAGP, Paris, 2022
Wizyta Mojżesza i złotego cielca w pracowni (La visite de Moïse et du veau d’or dans l’atelier), ok. 1976 – gwasz, tusz, tusze barwne, tempera, papier kremowy. W zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie. Fot. Igor Oleś / Muzeum Narodowe w Warszawie © ADAGP, Paris, 2022
„Moje życie” między Witebskiem a Paryżem («Ma vie» entre Vitebsk et Paris), 1954 – gwasz, tusz, ołówek, papier. W zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie. Fot. Igor Oleś / Muzeum Narodowe w Warszawie © ADAGP, Paris, 2022
Scena fantastyczna na różowo-zielonym tle (Scène fantastique sur fond rose et vert), ok. 1978–1980 – gwasz, pastel, tusz czarny i kolorowy, tempera, kredki barwne, ołówek, papier kremowy. W zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie. Fot. Igor Oleś / Muzeum Narodowe w Warszawie © ADAGP, Paris, 2022
Żółty koziołek na wsi (wersja do Les Poemes), 1968 – gwasz, tusz, pastel, tempera, ołówek, papier kremowy. W zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie. Fot. Igor Oleś / Muzeum Narodowe w Warszawie © ADAGP, Paris, 2022
Zatoka Aniołów (Baie des Anges), 1971–1978, gwasz, pastel, papier kremowy. W zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie. Fot. Igor Oleś / Muzeum Narodowe w Warszawie © ADAGP, Paris, 2022
Król Dawid z lirą (Roi David à la harpe), 1967 – tusz, gwasz, ołówek, papier kremowy. W zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie. Fot. Igor Oleś / Muzeum Narodowe w Warszawie © ADAGP, Paris, 2022