Abakan Red – jedna z 26 wielkoskalowych dzieł Magdaleny Abakanowicz zwanych Abakanami, które zaprezentowano na wystawie „Every Tangle of Thread and Rope” w Tate Modern w Londynie, przełom 2022 i 2023 roku. Fot. PAP/PA, Aaron Chown
Rzeźby Magdaleny Abakanowicz, zaprezentowane na wystawie „Abakanowicz. Konfrontacje” w Bibliotece Królewskiej Zamku Królewskiego w Warszawie, przełom 2022 i 2023 roku. Fot. PAP/Piotr Nowak
Wystawa „Abakanowicz. Konfrontacje” na Zamku Królewskim w Warszawie, przełom 2022 i 2023 roku. Fot. PAP/Piotr Nowak
Wystawa „Abakanowicz. Konfrontacje” na Zamku Królewskim w Warszawie, przełom 2022 i 2023 roku. Fot. PAP/Piotr Nowak
Wystawa „Abakanowicz. Konfrontacje” na Zamku Królewskim w Warszawie, przełom 2022 i 2023 roku. Fot. PAP/Piotr Nowak
Wystawa „Abakanowicz. Konfrontacje” na Zamku Królewskim w Warszawie, przełom 2022 i 2023 roku. Fot. PAP/Piotr Nowak
Wystawa „Abakanowicz. Konfrontacje” na Zamku Królewskim w Warszawie, przełom 2022 i 2023 roku. Fot. PAP/Piotr Nowak
Wystawa „Abakanowicz. Konfrontacje” na Zamku Królewskim w Warszawie, przełom 2022 i 2023 roku. Fot. PAP/Piotr Nowak
Wystawa „Magdalena Abakanowicz. Every Tangle of Thread and Rope” w Tate Modern w Londynie, przełom 2022 i 2023 roku. Fot. PAP/PA, Aaron Chown
Wystawa „Magdalena Abakanowicz. Every Tangle of Thread and Rope” w Tate Modern w Londynie, przełom 2022 i 2023 roku. Fot. PAP/EPA, ANDY RAIN
Wystawa „Magdalena Abakanowicz. Every Tangle of Thread and Rope” w Tate Modern w Londynie, przełom 2022 i 2023 roku. Fot. PAP/PA, Aaron Chown
Warszawa 04.03.1980. Polska rzeźbiarka, twórczyni tkaniny artystycznej Magdalena Abakanowicz w swojej pracowni. Fot. PAP/Andrzej Rybczyński
Abakanowicz w Londynie i Warszawie. Wielkie tkaniny kontra skorupy