Sokół 1000, symbol polskiego, przedwojennego przemysłu był mieszanką rozwiązań amerykańskich. Fot. IKC/NAC
Po wojnie plany konstrukcyjne niemieckich motocykli DKW RT125 zostały wykorzystane w produkcji niemal wszystkich polskich jednośladów. Na zdjęciu: rok 1948. SHL z Państwowych Zakładów Samochodowych nr 2 przy ul. Mińskiej 25 w Warszawie gotowe do drogi. Fot. PAP
Motocykle model SHL M02 wyjeżdżają z zakładów na ulicy Mińskiej w Warszawie na jazdę próbną wiosną 1948 roku. Fot. PAP
SHL M11 z 1961 roku jako eksponat w Muzeum Techniki i Przemysłu NOT w Warszawie. Fot. PAP/Tomasz Gzell
Rok 1974. Motocykle WSK w roli głównej na wystawie krajowej w Essen. Fot. PAP/Jakub Grelowski
„Junak M10” ze Szczecińskiej Fabryki Motocykli wyprodukowany w 1961 roku zaparkował w warszawskim Muzeum Techniki. Fot. PAP/Andrzej Rybczyński
„Junak” w wersji rajdowej. Fot. PAP/Anatol Weczer
Osy sprzedawały się w Indiach. Ta jeździła w latach 50. po ulicach Warszawy. Fot. PAP/CAF-ARCHIWUM
Polski skuter WFM Osa (z lewej) i radziecki motocykl IŻ-49 (z prawej) na na moście Poniatowskiego w Warszawie, początek lat 60. XX wieku. Fot. Zbyszko Siemaszko/ Archiwum fotograficzne Zbyszka Siemaszki /NAC
Skuter WFM Osa M52 na ulicy Marszałkowskiej w Warszawie w latach 70. XX wieku. Fot. PAP/Afa Pixx/Irena Komar