„Ole! Olek” stało się czymś więcej niż piosenką kampanii wyborczej. Awansowało do rangi discopolowego manifestu. Już po wyborach prezydenckich z 1995 roku CBOS przeprowadził badania dotyczące disco polo i politycznych preferencji jego słuchaczy i słuchaczek. Okazało się, że disco polo pozytywnie ocenia 70 proc. respondentów – większość z nich mieszkała na wsi, zdecydowanie mniej w wielkich miastach. Najczęściej popierali PSL i SLD.
– Nasze kasety sprzedawane były wtedy na łóżkach polowych – mówi lider zespołu Bayer Full.
zobacz więcejŁukasz Orbitowski: Gwiazda disco polo i pictorialu „Playboya” okazała się artystką samoświadomą.
zobacz więcejLudzie chcieli zobaczyć, jaki jest Zachód, wielu z nich szukało nowych wzorców – niestety, dostarczały je również tandetne seriale…
zobacz więcejKopciuszek w wydaniu zza wschodniej granicy. Na czym polega fenomen serialu?
zobacz więcejSławomir został gwiazdą „Sylwestra Marzeń z Dwójką”. – Od kilku tygodni śpię przy otwartym oknie, żeby się zahartować i przyzwyczaić struny głosowe. „Miłość w Zakopanem” jest przebojem i muszę ją godnie wykonać – mówił żartobliwie o przygotowaniach do koncertu.
zobacz więcejTYGODNIK TVP, ul. Woronicza 17, 00-999 Warszawa. Redakcja i autorzy
„Nikt nie słucha. Reportaże o disco polo”, Judyta Sierakowska, Poznań 2019
„Polski bajer. Disco Polo i lata 90.”, Monika Borys, Warszawa 2019