Jak zdobyć czytelnika
Jego instrukcje wydawnicze zawierały szczegółowe wskazówki o tym, jak zdobyć masy odbiorców, jak mieć wśród nich zapewniony odbiór swych pism, jak trafić do najmniej wykształconych i najuboższych warstw społecznych. Pod adresem redakcji i dyrekcji centrali stawia dwa postulaty: pierwszy wymaga, aby treść i forma słowa drukowanego były zrozumiałe przez jak najszersze masy; drugi – by ceny pism były tak niskie, aby były najtańszymi pismami w kraju.
„Wówczas całe rzesze ludzi nie posiadających nawet średniego wykształcenia i biednych będą mogły je czytać, a ponadto przełamie się powszechnie utrzymywane przekonanie, że co katolickie, to drogie”.
(…) Już wówczas zdawał sobie sprawę, że świat jest globalną wioską, wystarczy nadać właściwą wiadomość, aby obiegła świat w mgnieniu oka i… zbawiła. Ważne było, kto tę wiadomość nadaje i jaką najlepszą możliwą treść powinna zawierać. On nadał jej imię Niepokalana, które oznaczało wszystkie świętości. Niepokalana – to słowo należało nadawać nieustannie przez radio, drukować w milionach egzemplarzy, rozrzucać z samolotów, rozsiać po świecie, dotykając osobiście każdego tą wiarą, tą pewnością, dla której w końcu sam oddał życie. By jednak można było marzyć o nawróceniu całego świata, należało sięgnąć do masowych środków przekazu.
(…) Apostolat mediów stanowił dla ojca Maksymiliana najbardziej właściwą i największą szansę ewangelizacji całego świata. Ich siła była niepoliczalna i niemierzalna.
Znał się na promocji, i tak by jeszcze bardziej zwiększyć odbiór „Rycerza Niepokalanej”, wydrukował w 1938 r. milion egzemplarzy i w ramach promocji bezpłatnie rozprowadził ok. 300 tysięcy. Okazało się, że w 1939 r. rozprowadzał już płatnie milion egzemplarzy. Od 1932 r. ukazywał się „Rycerz Niepokalanej” w języku włoskim (Cavaliere dell’ Immacolata), w 1933 r. „Rycerzyk Niepokalanej” dla młodzieży, a w 1935 r. „Mały Dziennik”, drukowany na maszynie rotacyjnej [wtedy najnowocześniejszej – przyp.red.] w tempie 76 tys. egzemplarzy na godzinę (od września 1936 r. ); jego nakład w marcu 1936 r. wynosił w dni powszednie 115 tysięcy egzemplarzy, by w 1938 r. (w 10 różnych wydaniach) osiągnąć prawie 250 tysięcy. W 1935 r. ukazał się „Informator Rycerza Niepokalanej”, przeznaczony dla kół i ognisk Milicji Niepokalanej w Polsce.
Ponadto w drukarni Niepokalanowa wydawano również miesięczniki dla dzieci „Rycerzyk Niepokalanej” (od 1933) i „Mały Rycerzyk Niepokalanej” (od 1938), „Biuletyn Misyjny” (od 1939), „Echo Niepokalanowa”, kwartalnik po łacinie Miles Immaculatae, a także publikacje książkowe (…).